Referat af Ordinær Generalforsamling 2020 Mørkøv IF Fodbold

Lars Villadsen
03. marts 2020 kl. 17:01
Afholdt mandag den 28. januar kl. 19.00 i klubbens lokaler

Dagsorden i henhold til vedtægterne

Pkt. 1. Valg af dirigent.

Bestyrelsen foreslog Claus Dahlin, som modtog valget.

Pkt. 2. Formandens beretning for året 2019.

Formanden ligger ud med at fortælle at det er hans 8. beretning. Han har søgt inspiration i de foregående beretninger, og vælger at begynde med klubbens frivillige.

Jeg vil gerne starte min beretning, med et kæmpe tak til alle de frivillige i klubben, uden jer har vi ingen klub. Det er jer som binder det hele sammen, ikke bestyrelsen, vi skaber rammerne. Det er jer som laver arbejdet, der gør os til et attraktivt tilbud i vores by. Alle som laver frivilligt arbejde i vores forening, gør en forskel. Om man bager en kage, tager kaffe med, træner et hold, eller bare hjælper til en gang i mellem. Så er det vigtigt for os, alt sammen. I gør en forskel, som betyder at vi har en forening som er stærk, og vi kan være stolte af.

Lidt om afdelingerne

Oldboys og Veteranafdelingen:

Det er to hold med et godt kammeratskab, hvor der hersker god stemning både på banen og i omklædningsrummet. Afdelingen har oplevet lidt tilbagegang, hvilket skyldes skader og alderen som trykker.

Seniorafdelingen: Det har krævet et stort arbejde af trænerne, at holde humøret oppe i truppen. Både 1. og 2. holdet ligger i den tunge ende af deres rækker og kæmper for overlevelse. Hvilket har betydet at det til tider har været svært at samle spillere til 2. og 3. holdet. Vi håber det vender her i foråret.

Ungdommen :

I efteråret 2019 måtte vi rykke U16 drengene op i seniorafdelingen, da vi var blevet for få til at det kunne hænge sammen. Det betyder at vi i øjeblikket ikke har et 11-mandshold i ungdomsafdelingen. Vi oplever at de unge mister interessen tidligere end før, det er derfor endnu mere vigtigt at vi fastholder vores gode arbejde og tænker i nye baner. Hvis vi skal fastholde de unge medlemmer.

Det er ikke alle steder vi har oplevet tilbagegang. På børne- og pigefodbolden får vi flere ind- end udmeldelser. Der er gennem de seneste par år, lavet et stort stykke arbejde i træner og forældregruppen, som har båret frugt. Det glæder vi os over i bestyrelsen, og bakker op alle steder hvor vi har mulighed for det.

Sponser udvalget:

I begyndelsen af 2019 fik Kim Hansson samlet et udvalg, som varetager vores interesser på området. De har gjort et godt arbejde med at indsamle midler som betyder at vi kan drive en  forening der tilbyder ordnede forhold og oplevelser, for vores foreningsledere og medlemmer. Jeg vil gerne sige et kæmpe tak til alle sponsere der har lagt penge i vores klub. Vi kunne ikke drive en moderne forening, der lever op til de krav som stilles, både af os selv og andre, uden jeres hjælp.

LFC Fodbold skole i efterårsferien 2019:

Med Johnny Vind som initiativtager, bakket op af en arbejdsgruppe. Blev fodboldskolen med 51 tilmeldte en kæmpe succes, som oven i købet præsenterede et fint overskud. Udover vores egne, kom deltagerne fra hele Sjælland, Århus og Færøerne. Hvilket er intet mindre end imponerende. Arbejdet med en gentagelse af fodboldskolen i efterårsferien 2020, er begyndt. Jeg vil gerne takke arbejdsgruppen for deres indsats, som bringer os på landkortet langt udover vores eget postnummer.

Mørkøv Hallen:

Samarbejdet med Daglig Leder af Mørkøv Hallen Peter Mørk, er en fornøjelse. Vi oplever at han gør sit yderste for at levere omklædningsrum, trænings- og kampbaner, der passer til vores ønsker. Jeg vil gerne takke ham for samarbejdet, han er altid seriøs i sin tilgang til tingene. Jeg håber vi har ham i Mørkøv Hallen mange år endnu.

Samarbejdet med foreningerne:

Til Mørkøv Hallens bestyrelse, Mørkøv IF hovedbestyrelse, MHHB, Mørkøv Hallens støtteudvalg og min egen bestyrelse. Tak for møder afholdt i en god og behagelig tone, samt samarbejdet som jeg selv eller medlemmer af fodboldafdelingen har deltaget i.

Det er ikke uden udfordringer at drive en forening, hvor holdsport, sammenhold og fællesskab er nogle af nøgleordene. Når vi lever i en verden som dyrker individet, det er ikke forkert med stærke individer, slet ikke. Men de skal kunne arbejde sammen og tage hensyn til andre. Der er ikke plads til mig, mig, mig og forældre der i god tro vil deres børn det bedste. Giv børnene plads til at finde ud af det selv, så skal vi nok hjælpe dem på vej. Det er noget af det vi er bedst til, sammen er vi stærkest.

Pkt. 3. Beretning fra kasserer. Aflæggelse af 2019 regnskab for indstilling til

hovedgeneralforsamlingens godkendelse.

Da kassereren var fraværende grundet sygdom, var det formanden som fremlagde regnskabet.

Regnskabet viste et underskud på 13.193 kr. Hvilket blev begrundet, med en prioritering om køb af deltagertrøjer ved Kræmmermarked.

Formuen er opgjort til 359.011 kr. regnskabet blev godkendt af generalforsamlingen.

Pkt. 4.. Fremlæggelse af afdelingens budget for det kommende år.

Formanden gennemgik budgettet som indeholdt et overskud på 7.000 kr.

Budgettet blev godkendt af generalforsamlingen.

Pkt. 5. Behandling af indkomne forslag.

Ingen forslag var indsendt til behandling.

Pkt. 6. Fastsættelse af kontingent.

Bestyrelsen havde ikke noget oplæg til ændring i kontingentet, da en større regulering blev indført sidste år.

Pkt. 7. Valg af bestyrelsesmedlemmer.

Jørgen Reimer Sønksen genvælges og forsætter som kasserer de næste to år.

Michael Hylager genvælges og forsætter som næstformand de næste to år.

Lars Villadsen og Joachim Dyrby genvælges og forsætter som bestyrelsesmedlemmer de næste to år.

Henrik Brandt og Brian Marcher modtog genvalg som suppleanter for et år.

Pkt. 8. Eventuelt.

Der blev serveret sandwich og ordet blev givet frit. Samtalen gik primært på hvordan vi kan fastholde de ældste ungdoms årgange.

Claus Dahlin takkede for god ro og orden og erklærede generalforsamlingen for ophævet.

Referent

Sekretær i Mørkøv IF fodboldafdeling